Compania chineză Nio a lansat pe piață prima baterie în stare semisolidă de serie. Noua baterie promite să ofere autonomii de peste 1.000 de kilometri.
Producătorul auto chinez Nio a pornit producția de serie pentru prima baterie în stare semisolidă, o baterie care se remarcă prin densitatea energetică superioară. Dată fiind greutatea și densitatea sa energetică, bateria ar trebui să asigure o autonomie mai mare de 1.000 de kilometri cu o singură încărcare.
Compania Nio a fost fondată în 2014, astfel că încă este un nume tânăr în industria auto, nu foarte cunoscut printre europeni. Cu toate acestea, producătorul chinez pare că lucrează intens la dezvoltarea tehnologiei pentru mașinile sale electrice. Recent, compania a anunțat că dă startul producției primei baterii în stare semisolidă. Potrivit CarNewsChina, această baterie oferă o densitate energetică de 260 Wh/kg și poate asigura autonomii de 1.055 de kilometri.
Nio spune că celulele bateriei de 150 kWh au o densitate energetică de 360 Wh/kg și că întregul pachet are o densitate de 260 Wh/kg. O altă caracteristică a acestui pachet de baterii este un sistem de răcire care este de șase ori mai puternic în comparație cu bateriile obișnuite.
De asemenea, bateria de tip SSB se remarcă prin masa mai mică. Pachetul de 150 kWh cântărește doar 676 kg, ceea ce îl face cu doar 20 kg mai greu decât acumulatorul de 100 kWh oferit tot de Nio.
Nio nu a dezvăluit o dată exactă pentru lansarea bateriei, dar a comunicat pe social media că lansarea ar trebui să aibă loc în cea de-a doua jumătate a anului. Anterior, co-fondatorul și CEO-ul Nio, William Li, a testat sedanul Nio ET7 cu bateria semisolidă de 150 kWh. A condus 1.044 km cu o singură încărcare și a ajuns la destinație cu 3% baterie rămasă. În timpul evenimentului de testare, William Li a spus că această baterie a fost testată anterior pe o rută de la Kunming la Beihai, parcurgând 1.145 km cu o încărcare, stabilind un nou record mondial pentru un vehicul electric de serie.